Kleje MULTIBOND

Koniec twoich problemów z klejeniem !
Poszukaj wśród wpisów tematów, które i Ciebie dotyczą a wcześniej borykali się z nimi inni.
Pomożemy Ci rozwiązać twój problem, jeśli dotyczy on klejenia, uszczelniania, naprawy uszkodzonych materiałów, antykorozji, smarowania itp.

Sprawdź naszą ofertę:
www.kleje-przemyslowe.pl , www.multibond.pl
Dzwoń lub pisz: (42) 645 75 40, 41 / biuro@multibond.pl

niedziela, 27 grudnia 2009

przygotuj metal zanim go pokleisz !

W poprzednim poście było co nieco o klejeniu metali ale pominęliśmy rzecz ważną - przygotowanie powierzchni.
Metale są odporne na działanie rozpuszczalników, więc można wybrać najsilniejsze z dostępnych ale te które rozpuszczają i usuwają tłuszcz.
Może być to aceton (coraz trudniej go dostać) lub MEK (metyloetyloketon).
Popularne kiedyś TRI jest bardzo skuteczne ale nie do zdobycia.
Może być jeszcze alkohol (spirytus) ale z nieco słabszym skutkiem. Za to świetnie nadaje się do odtłuszczania tworzyw sztucznych i różnego rodzaju powierzchni lakierowanych.

Wygodną formą odtłuszczania metali jest użycie gotowych aerozoli. Ograniczają one emisję szkodliwych oparów i zmniejszają ryzyko pożarowe. Należy postępować z nimi zgodnie z opisem na opakowaniu. W szczególności polecamy:
  • MULTIBOND-61 odtłuszczacz do metali
  • MULTIBOND-62 rozpuszczalnik starych uszczelek, folii samoprzylepnych, smarów i i nnych zabtudzeń
  • MULTIBOND-63 odtłuszczacz do tworzyw
  • MULTIBOND-64 odtłuszczacz i rozpuszczalnik fabr graficznych i zabrudzeń po pastach lutowniczych
Odtłuszczenie (usunięcie tłuszczu) powierzchni do klejenia jest o tyle ważne, że współczesne kleje na ogół nie zawierają rozpuszczalników i jeśli na metalu pozostanie warstwa tłuszczu, to siła z jaką klej powinien przylegać do metalu, będzie znacznie mniejsza.

Tłuszcz nie zawsze widać - może być go mniej albo więcej. Metale z reguły zatłuszcza się aby uniknąć korozji lub dla lepszej obróbki np. walcowania lub tłoczenia blach. Nanosimy go też dotykając metal palcami. Zawsze więc tuż przed klejeniem należy powierzchnię odtłuścić. Im zrobimy to staranniej, tym skutek będzie lepszy.

Uwaga: Nie należy do odtłuszczania używać popularnych innych rozpuszczalników i benzyn. Mają one znakomite często właściwości myjące ale nie odtłuszczają w wystarczającym stopniu. Można ich użyć do mycia wstępnego tak samo zresztą jak wodnych środków myjących.

1 komentarz:

  1. Jeśli chodzi o konserwację przed korozją to moim zdaniem tego typu https://www.metaltech.pl/zabezpieczenia-antykorozyjne/cynkowanie-ogniowe/ cynkowanie ogniowe jest chyba najskuteczniejszą metodą zabezpieczenia antykorozyjnego. A jak wy uważacie?

    OdpowiedzUsuń